Alles over Facebook adverteren in 2024
In deze gids legt Brandfirm je alles in begrijpelijke taal uit over Facebook adverteren in 2024. Met deze Facebook adverteren gids bij de hand lukt het jou ook.
Na het lezen van dit artikel weet jij
- wat Facebook Ads is én hoe het werkt
- wanneer en waarom je Facebook adverteren kunt inzetten voor jouw bedrijf
- alles over de verschillende advertentiemogelijkheden
- hoe je een Facebook advertentie maakt
- wat Facebook Ads kost
- hoe het Facebook algoritme eigenlijk werkt
- hoe je de resultaten van je advertentie meet
In dit artikel
1. Introductie van Facebook Ads
Facebook is een social media kanaal dat nog steeds veelvuldig wordt gebruikt. Niet alleen door particulieren, maar ook door bedrijven.
Het is een medium waarop je eenvoudig producten tentoonstelt, foto’s plaatst en voorziet van een uitgebreide beschrijving. Dit maakt het een aantrekkelijk medium om op te adverteren.
Misschien heb je al een bedrijfsaccount op Facebook en wil je de resultaten van dit account omhoog krikken. Je wilt immers meer bezoekers naar een specifieke landingspagina sturen.
Een doel dat je door middel van Facebook Ads kunt bereiken - en het hoeft niet eens zoveel geld te kosten.
In dit artikel lees je precies hoe je zelf aan de slag kunt met adverteren op dit medium.
Advies nodig over Facebook adverteren?
- Ontvang een gratis analyse met verbeterpunten voor je Facebook strategie
- We besteden 4-6 uur aan de analyse
2. Wat is Facebook Ads?
Facebook advertising is de mogelijkheid om op Facebook betaalde berichten te plaatsen. Deze worden gepromoot zodat ze worden getoond aan meer gebruikers uit jouw doelgroep.
Een Facebook advertentie kan:
- het aantal pagina volgers verhogen (dit door je Facebook pagina te promoten)
- je producten of diensten presenteren (dit door de producten/diensten te promoten)
- klanten sturen naar jouw fysieke locatie (dit door het makkelijker te maken voor de lokale doelgroep om jou te vinden)
- je website promoten (dit zorgt voor meer verkeer)
Het doel van Facebook Ads? Meer mensen bereiken die uiteindelijk ook klant zullen worden.
Je kunt door middel van advertenties precies de gebruikers bereiken die zoveel mogelijk interesse gaan hebben in wat jouw bedrijf te bieden heeft.
Wat is het verschil met organische Facebook posts?
Bijna elk bedrijf heeft wel eens een Facebook bericht geplaatst. Misschien was het om een nieuwe medewerker te introduceren of om een blog over jouw vakgebied te delen met een groter publiek.
Je logt eenvoudig in, tikt je bericht in en voegt eventueel een link of afbeelding toe. Dit zijn zogenoemde organische Facebook posts.
Advertenties op Facebook kunnen ook de vorm van een bericht hebben, maar er is bij Facebook Ads de mogelijkheid om te kiezen voor andere promoties dan alleen een bericht.
Daarnaast kun je een advertentie op Facebook zelf, maar ook in Messenger of het Audience Network van het bedrijf tonen. Er zijn veel meer opties, dus.
Het grote verschil tussen de twee is dat bij een organische post alleen de gebruikers die jou al volgen je post voorbij zien komen.
Bij een advertentie toon je jouw bericht aan de doelgroep die jouw bericht interessant kunnen vinden, maar nog niet bekend zijn met jouw bedrijf.
Waarom is adverteren op Facebook interessant?
- Doordat Facebook zo’n data gedreven platform is, kun jij je doelgroep heel specifiek targetten. Het medium weet veel van haar gebruikers en kan jouw advertentie daardoor gericht sturen naar gebruikers die in jouw doelgroep vallen.
- Facebook heeft van alle social media kanalen de beste ROAS (Return On Advertising Spend). Dit maakt het een effectief medium om op te adverteren.
- Je kunt ook met een klein budget campagnes opzetten.
- Je hebt toegang tot een heel groot publiek. Misschien wel één van de grootste van dit moment.
- Het is een waardevolle aanvulling op je organische social media content.
- Omdat je via Facebook in kunt spelen op alle fases van de customer journey (awareness, consideration, conversion etc.)
Nu je weet wat Facebook Advertising is en waarom het interessant is voor jouw bedrijf, gaan we over op hoe het werkt.
3. Facebook advertentie maken? Dit is de beste campagne structuur
Adverteren op Facebook bestaat uit drie verschillende lagen:
- Campagnes
- Ad sets
- Ads
Campagnes: het overkoepelende deel van alle losse advertenties. Wanneer je hier iets aanpast, verandert dat ook alles voor de advertenties die onder deze campagne vallen. Je bepaalt hier:
- de naam van je campagne
- het maximale bedrag dat je aan de campagne wilt uitgeven (dit is echter alleen van toepassing als je het niet op advertentieset niveau wilt doen)
- een doelstelling
Ad sets: op dit niveau bepaal je WIE jouw advertenties te zien gaat krijgen. Je bepaalt hier:
- wie je wilt bereiken (wat is de doelgroep? tip: splits ze op! bijvoorbeeld: in warme en koude doelgroepen)
- het minimale budget dat je per dag of per advertentie set wilt uitgeven (mits je niet op campagneniveau al een budget hebt geselecteerd)
- de plaatsingen (waar wil je dat de advertenties worden vertoond?)
Ads: de losse advertenties. Deze kun je verschillend vormgeven. Je kunt kiezen uit meerdere mogelijkheden zoals een video, een gesponsord bericht of een carrousel van foto’s. Hier bepaal je:
- de invulling van de daadwerkelijke advertenties (minimaal één per Ad sets)
- welke advertentievorm je wilt gebruiken
4. Hoe werkt adverteren op Facebook?
Facebook adverteren werkt middels een campagne, meerdere ad sets en losse ads.
Elke campagne heeft één doel. Zo kun je één campagne hebben met het doel: bereik en één campagne met het doel: conversie.
Voordat je deze campagne kunt gaan inrichten, is het belangrijk dat je dus een doel stelt.
Ook hier zijn weer meerdere mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan:
- Chatberichten: het verhogen van de interactie met je klanten (ideaal voor startende bedrijven) door chats in Messenger
- Betrokkenheid: likes, reacties en deelacties van je advertentie
- Leads genereren: het generen van meer online leads
- Merkbekendheid: het creëren en vergroten van de online zichtbaarheid van jouw bedrijf
- Bereik: je advertentie aan zoveel mogelijk mensen laten zien
- Conversie: het online verkopen van producten met shoppable video’s en foto’s
- App-installaties: meer downloads van je app
- Videoweergaven: meer weergaven van je video’s op het medium
- Verkeer: mensen aansporen om terug te gaan naar jouw website
- Winkelverkeer: meer fysieke klanten offline naar je toe trekken
Heb je een doelstelling gekozen? Dan selecteer je een doelgroep (waar we in hoofdstuk 5 op terugkomen), je bepaalt waar je advertentie moet worden weergegeven, stelt een budget in en bepaalt de indeling van de ad sets.
Is het doel bepaald of is er een conversie gegenereerd? Dan kun je de resultaten van de afzonderlijke ads meten en beheren.
Kortom: Je advertentie wordt getoond aan een groep Facebook gebruikers die gebaseerd is op hun locatie, demografie en informatie die zij op hun profiel hebben staan.
Daarnaast kun je gebruikers ook targetten op hun ingestelde interesses en kun je er ook voor kiezen om gebruikers te bereiken die al eerder interactie hebben gehad met je bedrijf.
Belangrijke termen bij Facebook adverteren
We zetten de belangrijkste termen die je bij Facebook Ads tegengaat komen voor je op een rij.
- Boost / promoten organische post. Je kunt een bericht boosten door het voor een korte periode aan meer mensen uit jouw doelgroep te tonen. Dit is het ‘promoten’ van een organisch bericht. Bij een boost zijn de advertentiemogelijkheden simpeler en dus minder uitgebreid dan het instellen van een Facebook advertentie.
- Campagnedoel. De naam zegt het al: het doel van de campagne.
- Carrousel. Meerdere afbeeldingen die bij elkaar horen vormen samen één advertentie.
- CPA. Cost Per Action. Dit getal laat ziet hoeveel het jou kost om een gebruiker een bepaalde actie te laten doen (zoals een aankoop, het invullen van een contactformulier etc.)
- CPM. Cost Per Mile. Dit getal toont aan hoeveel duizend weergaven jou kost.
- CTR. Click Through Ratio. Dit getal toont aan hoeveel mensen er doorklikken op jouw advertentie van alle gebruikers die de advertentie gezien hebben.
- Looptijdbudget. Het totale budget voor een campagne in een bepaalde looptijd.
- Facebook Pixel. Een stukje code dat je in de HTML van je website plaatst. Hiermee kun je de effectiviteit van de advertenties meten en krijg je inzicht in de acties die men uitvoert zodra ze op jouw advertentie hebben geklikt. Deze informatie komt goed van pas om je advertenties nóg beter te targetten en je advertenties zo nog meer te optimaliseren voor conversies.
- ROAS. Return On Advertising Spend. Hoeveel krijg je terug voor wat je aan de advertentie hebt uitgegeven? Dit is alleen mogelijk als er conversiewaardes zijn ingesteld.
5. De mogelijkheden van Facebook advertising
Zoals je al eerder kon lezen, zijn er verschillende campagnedoelstellingen.
Je kunt Facebook adverteren gebruiken voor meerdere zaken. Dit betekent tegelijkertijd dat er sprake is van verschillende advertentietypes.
Dit zijn de meest voorkomende advertentiemogelijkheden bij Facebook:
- Een algemene advertentie: je zorgt ervoor dat meer mensen je bericht zien en likes en reacties achterlaten
- Je actieknop inzetten: je moedigt mensen aan om je een te chatbericht te sturen of iets te shoppen. Deze optie ondersteunt de andere advertentiemogelijkheden
- Je pagina promoten: je krijgt meer vind-ik-leuks, reacties en deelacties voor je pagina
- Je bedrijf lokaal promoten: je moedigt mensen in de buurt aan om naar jouw winkel, showroom, kantoor etc. te komen
- Meer website bezoekers genereren: je wilt meer verkeer naar je website sturen
- Meer leadformulieren: je vraagt potentiële klanten om hun contactgegevens achter te laten
- Je evenement promoten: je kunt zo meer tickets verkopen
- Dynamische advertenties: je laat Facebook zelf een advertentie plan creëren op basis van jouw input
De plaats van de advertentie
Je kunt je advertentie plaatsen op de volgende plekken:
- Facebook feed
- Facebook stories
- Facebook in-stream video’s
- Facebook search results
- Facebook messenger
- Facebook in ad-articles
- Apps en sites die zijn verbonden aan Facebook ’s Audience Network
Handig: via Facebook Ads Manager kun je ook op de Instagram feed, reels en stories plaatsen.
Kies je ervoor om je advertentie in de streamingdienst van Facebook te adverteren? Dan heb je zelfs de mogelijkheid om bepaalde content waar je naast of tussen geplaatst wordt op een zwarte lijst te zetten. Deze worden dan niet met jouw ad set getoond. Hiermee bescherm jij je merk.
Je kunt ook bedrijven of pagina’s uitsluiten. Deze optie is ook beschikbaar voor Instant Articles en plaatsingen in het Audience Network van Facebook.
Instant articles: een functie van Facebook om nieuwsartikelen direct op het social media kanaal te lezen i.p.v. dat je doorgestuurd wordt naar de website van het originele medium. Aangezien de laadtijd hier een stuk sneller door wordt, blijven de bezoekers langer plakken op Facebook. De advertentie inkomsten zijn 100% voor het originele medium, zodat zij er ook de vruchten van plukken.
Audience Network Facebook: je advertentie wordt getoond in meerdere mobiele apps die aangesloten zijn bij het Audience Network. Hier zijn meerdere uitgevers bij aangesloten waaronder het Nederlandse RTL Nieuws, Wordfeud en Shazam.
Campagnes en hun bijpassende advertenties
Op dit niveau werkt Facebook sindskort met zes doelstellingen:
- Bekendheid (awareness)
- Verkeer (traffic)
- Betrokkenheid (engagement)
- Leads
- App-promotie (app promotion)
- Verkoop (sales)
Advies over jouw Facebook strategie?
- Een gratis analyse t.w.v. 4 tot 6 uur werk
- 87% van de bedrijven die we analyseren loopt omzet mis
6. Facebook Ads: doelgroep & targeting
In dit hoofdstuk leer je hoe je een doelgroep selecteert en deze op een specifieke manier kunt targetten.
Bij Facebook maken ze gebruik van drie manieren om de doelgroep te selecteren. Dit is door middel van Core audiences (kerndoelgroepen), Custom audiences (aangepaste doelgroepen) en Lookalike audiences (vergelijkbare doelgroepen).
Core audiences: een nieuw publiek die je handmatig instelt binnen een ad set. Je kunt kiezen uit locatie, gender, leeftijd, taal, interesses en gedrag.
Custom audiences: je voert (veilig) de informatie van jouw huidige klanten in of gebruikt de data van Facebook om het publiek te bereiken dat al eerder interactie heeft gehad met je bedrijf. Denk aan gebruikers die al eerder op jouw website zijn geweest of jouw Facebook pagina hebben geliked.
Lookalike audiences: je wilt gebruikers targetten met dezelfde karakteristieken als de gebruikers waar je al interactie mee hebt gehad middels je advertenties of je bedrijfspagina. Facebook maakt gebruik van de informatie van je doelgroep om vergelijkbare mensen te vinden waaraan jouw advertentie getoond kan worden. Dit kunnen bijvoorbeeld gebruikers zijn die een vergelijkbare aankoop gedaan hebben of vergelijkbare interesses hebben .
Core audiences
Je hanteert zogeheten ‘regels’ om te definiëren wie jouw doelgroep is en wie de mensen zijn waaraan jouw advertentie allemaal getoond gaat worden. Dit kan zo breed en zo specifiek mogelijk als jij dat wilt.
Je kunt gegevens invoeren aan de hand van:
- Locatie: plaatsen, gemeenschappen, landen, provincies etc.
- Demografie: leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, functies, geslacht
- Interesses: hobby’s zoals koken, sporten, mode etc. om je doelgroep specifieker te maken
- Gedrag: target advertenties op basis van op welk apparaat ze Facebook gebruiken en of ze eerder iets hebben gekocht via Facebook
- Uitsluiten: sluit mensen uit die al eerder een connectie met jou hebben gehad (bijvoorbeeld omdat ze een event hebben geliked dat jij hebt georganiseerd) zodat je een nieuwe doelgroep aanspreekt
Custom audiences
Target de gebruikers die al eerder op de een of andere manier in contact zijn gekomen met jouw bedrijf. Dit zijn onder andere trouwe klanten, maar ook mensen die op een eerder moment jouw website of webshop hebben bezocht.
Dit kan aan de hand van:
- Contactenlijsten: voeg contactpersonen toe uit je eigen klantenbestand.
- Sitebezoekers: via Facebook-Pixel kun je een doelgroep vormgeven op basis van de gegevens van de gebruikers die al eerder je website hebben bezocht. Dit geeft je meteen de mogelijkheid om mensen die al op jouw website zijn geweest, maar niet hebben geconverteerd opnieuw te retargeten met een nieuwe advertentie.
- App gebruikers: je kunt als ontwikkelaar zelfs een Facebook SDK (software development kit) instellen om advertenties vorm te geven die je doelgroep stimuleert om terug te keren naar je app. Bijvoorbeeld om een nieuwe aankoop te doen in de app.
- Gebruikers die al eerder interactie hebben gehad met je Facebook pagina of Instagram account
Lookalike audiences
Je kunt met deze handigheid op een snelle en redelijk eenvoudige manier een volledig nieuwe doelgroep definiëren die hoogstwaarschijnlijk op jouw advertentie zullen reageren. Het is zelfs mogelijk om meerdere Lookalike audiences te maken met dezelfde gegevens maar een andere factor van vergelijkbaarheid. Je focust je met dezelfde data dan bijvoorbeeld alleen op demografie of juist alleen maar op interesses.
Deze nieuwe doelgroep kan onder andere samengesteld worden op basis van de volgers die je al hebt. Facebook zoekt naar mensen met bijvoorbeeld dezelfde interesses en demografische eigenschappen.
Echter is deze Lookalike audience in de meeste gevallen nog te breed. En omdat je juist een lookalike wil van je warme en converterende doelgroep, werkt het beter om aan de slag te gaan met Facebook Pixel. Via deze code kun je een lookalike maken van de mensen die al eerder bij jouw bedrijf iets hebben gekocht of een contactformulier hebben ingevuld. Je nieuwe doelgroep wordt dus gebaseerd op de gebruikers die ook daadwerkelijk actie hebben ondernomen.
Dit doe je aan de hand van dit stappenplan:
1. Ga naar ‘Doelgroepen’
2. Selecteer ‘Doelgroep maken’ en ‘Vergelijkbare doelgroep’
3. Selecteer een bron (bijvoorbeeld de gegevens uit Pixel)
4. Selecteer hoe groot je doelgroep moet zijn
5. Klik op ‘Doelgroep maken’
Na ongeveer 24 uur is je nieuwe doelgroep klaar om ingezet te worden bij een nieuwe advertentie.
Over het algemeen geldt: hoe gedetailleerder de doelgroep is die je target, hoe effectiever de advertentie is.
Neem dit voorbeeld maar eens. Je kunt kiezen uit een brede advertentie op de categorie ‘yoga’ en een specifieke advertentie voor ‘Vinyasa yoga Amsterdam’. Misschien bereik je meer mensen met een algemene advertentie. Maar er zullen meer potentiële klanten klikken op gedetailleerde advertentie van hoge kwaliteit.
Het doel van de campagne is immers niet alleen klikken naar je website, je wilt er in het beste geval ook nieuwe klanten of meer omzet mee binnenhalen.
Ontvang gratis groeitips
- +5.000 ondernemers gingen je voor. Het is dan ook gratis.
7. Wat kost Facebook adverteren?
Het fijne aan Facebook? Je kunt al-tijd beginnen met Facebook advertising. Hoe groot of klein je marketingbudget ook is, je kunt gewoon van start gaan.
Doordat je zelf het budget bepaalt, geef je nooit meer uit dan dat je van plan was. Dit betekent dat je van begin tot eind controle hebt over je uitgaven.
Het maakt bij Facebook adverteren niet uit hoeveel je uitgeeft. Maar weet wel dat je met een kleiner budget minder mensen kunt bereiken. Maar dit is niet per se slecht.
De twee verschillende kooptypen in Facebook Advertising
Bij Facebook advertenties kun je kiezen uit twee verschillende kooptypen.
- Veiling
- Bereik en frequentie
De veiling: hoe het werkt:
Een advertentieveiling bepaalt welke gebruikers jouw advertentie te zien gaan krijgen. Hier maakt Facebook gebruik van de gegevens die jij tijdens het maken van de advertentie hebt ingevoerd. Vervolgens wordt jouw advertentie getoond aan de mensen die waarschijnlijk interesse hebben in jouw bedrijf, voor de prijs die jij ervoor biedt. En dat is nooit meer dan dat je hebt aangegeven.
De prijs die jij ervoor biedt is je budget. Het bedrag dat je per dag of over de totale looptijd van de advertentie wilt uitgeven aan de advertentie. Je kunt het zien als het geldbedrag dat je bereid bent om uit te geven voor de gewenste actie (denk aan het doorklikken naar je website, het invullen van een contactformulier of het downloaden van je whitepaper).
Goed om te weten: je kunt een melding krijgen dat je budget te laag is voor het aantal adsets i.o.d. dat je wil gaan draaien. Facebook geeft daarom een standaard bedrag aan, maar dit kun je zelf nog aanpassen.
Het antwoord op de vraag: wat kost Facebook adverteren is dus: hoeveel jij bereid bent om eraan uit te geven.
Bereik en frequentie
Een tweede kooptype is bereik en frequentie.
Je kunt hier voor een vaste prijs om je gewenste doelgroep te bereiken.
Deze optie is niet voor iedereen weggelegd. Er is namelijk een minimumgrootte van de doelgroep van 20.000 gebruikers.
Niet elk bedrijf heeft hier het budget voor.
Volgens intern onderzoek van Facebook kun je hiermee meer invloed uitoefenen op hoe jij als merk wordt gezien door gebruikers, je kunt gemakkelijker je naamsbekendheid vergroten en zelfs je online en offline conversie verhogen.
Je kunt aangeven hoeveel mensen je advertentie te zien moeten krijgen en hoe vaak (de frequentie).
Wanneer je heel veel mensen wilt bereiken kun je ervoor kiezen om de advertentie maar één of twee keer te tonen in de periode om zo je doelgroep uit te breiden.
Maak je gebruik van dit kooptype? Dan doet Facebook automatisch een voorspelling over hoeveel mensen jouw advertentie te zien krijgen met de ingestelde frequentie en jouw budget.
Je weet nu hoe het systeem van Facebook Ads werkt, nu is het tijd om je af te vragen of het iets voor jouw bedrijf is.
8. Wanneer zet je Facebook Ads in?
Facebook Advertising is onder meer interessant voor deze bedrijven:
Bedrijven met ‘low-friction conversions’
Deze bedrijven hebben leads/conversies die weinig moeite en doorzettingsvermogen vragen van de gebruiker. Dit werkt goed, want een gebruiker haakt na het klikken op de advertentie af, wanneer hij/zij zich in allerlei bochten moet wringen. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een e-mailadres of het klikken op een ‘abonneer hier’ button.
Bedrijven met een lange sales cycle of kleine aankopen
Je zult niet direct geld verdienen aan een gebruiker die via een advertentie op jouw salespagina komt. Maar wanneer je een lang sales traject hebt, is dat geen probleem. Denk bijvoorbeeld aan een salestraject waar je eerst een kennismakingsgesprek plant. Wordt de gebruiker hierna klant, dan proef je pas echt de voordelen van je advertenties. Hetzelfde geldt voor bedrijven met grote en kleine producten. Richt je advertenties in op de kleine en goedkopere producten. Gebruikers zijn eerder bereid om deze aan te kopen. En je weet: een aantal kleine producten vormen samen één grote aankoop.
Bedrijven die hun bereik willen vergroten
Wil jij je naamsbekendheid vergroten? Dan is adverteren via Facebook een goed idee. Aangezien de meeste mensen een account hebben op dit social media kanaal, kun jij een groot aantal mensen bereiken. Het is ook een ideale manier om je unieke branding verder te ontwikkelen. Je kunt experimenteren met verschillende advertenties en zo de herkenbaarheid van je branding verder uitdenken.
See, Think, Do, Care
Facebook is het uitgelezen medium om mensen te bereiken in de funnel. Je laat ze namelijk:
- kennismaken met jouw bedrijf;
- herinneren aan de eerdere interactie die ze met jouw bedrijf hadden;
- profiteren van een aanbieding zodat ze actie ondernemen.
Een funnel is gebaseerd op het See, Think, Do, Care-model. Een gebruiker kan op Facebook in alle vier de fasen zitten en hier kun jij met je advertenties slim op inspelen.
Je kunt namelijk:
- een advertentie vormgeven om de aandacht te trekken (met het doel meer bereik en naamsbekendheid);
- een advertentie vormgeven om meer interactie te krijgen met je doelgroep (likes, reacties, deelacties, chatberichten etc.);
- een advertentie vormgeven met een unieke actie voor meer conversie (een speciale kortingscode bijvoorbeeld);
- een advertentie vormgeven om de doelgroep te retargeten die al eerder in contact is gekomen met jouw bedrijf (via de gegevens van Facebook Pixel).
Je kunt zelfs de mensen die niet meer in jouw funnel zitten - omdat ze al iets bij jou hebben gekocht - uitsluiten. Met deze tips spreek je de juiste mensen aan in de Facebook funnel.
See: door middel van je branding wil je opvallen bij je potentiële klant.
- Brede doelgroep met verschillende interesses (of lookalike doelgroep van je meest recente klanten)
- Hoe breder de doelgroep, hoe beter
- Kies voor een frequentie van één tot twee keer in de week
- De doelstelling is bekendheid
Think: nu mensen van jouw bedrijf afweten, wil je een koopbehoefte creëren. Dit kan door informatie te delen en in te spelen op de problemen van de doelgroep.
- Maak gebruik van de doelgroep waar je al mee in contact bent geweest (via Custom audiences)
- Kies voor meer verkeer. Je wilt namelijk meer mensen naar relevante pagina's leiden om hun koopbehoefte verder te vergroten.
- Kies een lage frequentie
Do: de fase van de daadwerkelijke conversie.
- Je kunt nu agressiever gaan adverteren (de interesse is immers gewekt)
- Kies een hogere frequentie
- Kies als doel ‘verkoop’
- Heb je een webshop? Dan kun je dynamic product ads inzetten in de do fase. In deze fase wil je ze immers echt laten converteren. (dit laat het product zien waar de doelgroep al eerder op zat te azen)
Care: het stimuleren van herhalingsaankopen met unieke kortingscodes en leuke acties.
- De doelgroep gaat nu - als het goed is - over tot actie. Je kunt nog het laatste zetje geven door een actie of kortingscode aan te kondigen
- Je wilt in deze fase vooral herhalingsaankopen stimuleren. Als je weet dat er bijvoorbbeeld een nieuw model van een bepaald product uitkomt of dat een product na zoveel tijd weer vervangen moet worden, kun je perfect Facebook ads inzetten om een herhalingsaankopen te stimuleren
- Ook kun je in deze fase werken met dynamic product ads.
Facebook tegenover andere advertentiekanalen
Facebook Advertising zit hetzelfde in elkaar als adverteren op andere social media kanalen, zoals Pinterest, Instagram en LinkedIn. We zetten de verschillen even kort op een rij.
Pinterest Ads
Pinterest is een visueel medium waar de gebruiker nog geen koopintentie heeft. Dat is ook meteen wat Pinterest en Facebook met elkaar gemeen hebben. Daarnaast is Pinterest adverteren nog best onbekend, waardoor er nog maar weinig concurrentie is. Je kunt hierdoor al snel successen behalen. Net als op Facebook kun je hier targeten op interesses. Aangezien Pinterest voornamelijk wordt gebruikt om inspiratie op te doen, kun je hier als bedrijf op inspelen.
Instagram Ads
Het is niet gek dat Instagram en Facebook adverteren zo op elkaar lijken. Instagram valt namelijk onder Facebook. Het verschil met Instagram is dat je bij Facebook direct door kunt klikken naar je website. Bij een Instagram post moet je de gebruiker eerst terugsturen naar je account om vervolgens op de #linkinbio te klikken. Een stap die voor velen ‘te groot’ is waardoor de klikken naar je website tegen kunnen vallen. Bij Instagram ads daarentegen, kun je gebruikers wel direct naar je website sturen. Op Instagram gebeurt adverteren vooral via zogeheten influencers, iets waar veel tijd en budget in gaat zitten. Facebook is dan ook een stuk toegankelijker.
LinkedIn Ads
Het grote verschil tussen adverteren op Facebook en LinkedIn is de doelgroep. De doelgroep van Facebook is heel uiteenlopend, terwijl de doelgroep van LinkedIn juist heel professioneel is. Mensen zitten met een andere reden op LinkedIn. Ze willen netwerken, zijn op zoek naar een nieuwe baan of willen op de hoogte blijven van belangrijk nieuws in hun werkveld. Facebook wordt daarentegen voornamelijk in de vrije tijd gebruikt ter ontspanning. De overeenkomst? Je kunt bij beiden heel specifiek targeten. Alleen richt je je bij LinkedIn ads meer op functies en bedrijven in plaats van op basis van interesses.
Je weet nu dat je Facebook advertenties kunt inzetten voor alle fases in de funnel.
We raden je dan ook aan om binnen één campagne verschillende advertenties te maken voor de verschillende fases.
Hierdoor kun je een gebruiker van het begin van de funnel meenemen tot het einde: conversie.
9. Het meten van de resultaten
Facebook Pixel is onmisbaar wanneer je aan de slag gaat met Facebook Ads. Je kunt hier namelijk mee:
- inzien of je advertentie wel aan de juiste doelgroep wordt getoond
- je conversie verbeteren
- de resultaten inzien van je advertentie
Zo werkt het installeren ervan:
- Ga naar je Google Tag Manager account
- Klik op ‘Nieuw’ onder het kopje ‘Tags’
- Ga naar ‘Tagconfiguratie’
- Klik op ‘Custom HTML tag’ of ‘Aangepaste HTML’ en geef het een naam. Bijvoorbeeld: FB - Base code
- Ga naar het gebeurtenisbeheer in Facebook en klik op ‘Gebeurtenis toevoegen’
- Klik op ‘Via een nieuwe website’
- Klik op ‘Code handmatig installeren’
- Klik op ‘Code kopiëren’
- Plak de code in de aangepast HTML tag bij Google Tag Manager
- Klik op Geavanceerde instellingen’→ ‘Eenmaal per pagina’ (staat onder ‘Tag’)
- Voeg een Trigger toe en selecteer ‘Alle pagina’s’ (pagina weergave)
- Klik op ‘opslaan’
Je kunt nu ook specifieke tags aanmaken om verschillend gedrag te meten op je website. Denk bijvoorbeeld aan een klik op je productpagina of het toevoegen van een item aan je winkelwagentje.
Dit werkt hetzelfde als het stappenplan hierboven.
- Geef het een specifieke naam en kopieer een andere code
- Namelijk een code die hoort bij de actie die je wilt gaan meten met Facebook Pixel.
- Na stap 9: ‘Tag firing options’ schakel je de optie ‘Tag sequencing in’.
- Je selecteert de tag vóór de basiscode van hierboven. Zo weet je zeker dat deze nieuwe tag ná de basiscode wordt geactiveerd.
- Dit kun je op deze manier blijven doen voor elk event/gebeurtenis.
- Heb je alle tags verzameld die je wilt meten? Klik dan op ‘Opslaan’.
Voorbeelden van een paar standaardcodes die je kunt gebruiken
- Toevoeging van een product aan een winkelwagentje: fbq('track', 'AddToCart');
- Contact (een telefoongesprek, sms, e-mail, chat): fbq('track', 'Contact');
- Het bestelproces starten (door op de knop afrekenen te drukken): fbq('track', 'InitiateCheckout'); of een custom event aan te maken: fbq('trackCustom', 'naam voor custom event')
Even checken
We willen natuurlijk wel zeker weten dat Facebook Pixel werkt. Klik op de webpagina waar je net je Pixel aan hebt toegevoegd. Check in Gebeurtenisbeheer de status. Staat er actief? Dan kun je als het goed is al op je dashboard wat data zien verschijnen.
Zo werkt het controleren van Facebook Pixel:
- Ga binnen gebeurtenisbeheer naar: ‘gebeurtenissen testen’
- Vul onder ‘Browser Gebeurtenissen testen’ je website URL in
- Klik op ‘Website openen’
- Voer op het nieuwe tabblad dat wordt geopend de actie door die de gebeurtenis moet triggeren (zoals het klikken op de knop ‘afrekenen’)
- In het tabblad van gebeurtenisbeheer zie je welke gebeurtenissen afgevuurd zijn
- Staat de gebeurtenis die je net hebt gedaan er niet tussen? Dan doet hij het niet goed.
Goed om te weten: je kunt:
- maximaal 8 conversiegebeurtenissen instellen waarmee je je campagnes op conversie kunt optimaliseren
- maximaal 8 gebeurtenissen instellen in je configuratie voor appgebeurtenissen om je verkoopgerichte campagnes uit de productcatalogus te optimaliseren
- maximaal 63 individuele of gebundelde apps conversie gebeurtenissen voor SKAdNetwork-configuratie instellen. Dit doe je om app installaties op de telefoon, appgebeurtenissen en waardeoptimalisatie campagnes te optimaliseren.
Je deelt deze gebeurtenissen in op basis van prioriteit (hoog-laag). Alleen de gebeurtenis van een klant met hoge prioriteit wordt zo vastgesteld.
Dat betekent niet dat de gebeurtenissen die je minder prioriteit geeft niet gebeuren, maar ze worden niet direct weergegeven in de rapportage van je campagne.
Hoe waardevoller een gebeurtenis, hoe meer prioriteit hij krijgt.
Gebeurtenissen meten met IOS 14
Een update van Apple: de iOS 14 van begin 2021 heeft ervoor gezorgd dat alle gebruikers die niet akkoord gaan met de opt-in (wat vroeger een opt-out was) worden afgesloten van de Facebook Pixel. Dat betekent dat je deze gegevens niet meer kunt inzien. Je kunt deze gebruikers niet meer retargeten en ook de resultaten van je conversie ads zullen achteruitgaan. Je kunt deze ads namelijk minder goed optimaliseren. Het maakt het lastiger om te optimaliseren vanuit de data omdat je de data mist.
Maar geen zorgen, want er zijn wel mogelijkheden om de data completer te maken.
Al dekt dit niet alle resultaten.
Kies bijvoorbeeld voor de conversion API. Deze code houdt overzicht op je conversies van de Facebook Ads.
Hiervoor moet je wel eerst je domein verifiëren. Dit is iets wat wij altijd adviseren (ook wanneer je geen gebruik maakt van API conversies).
Dit komt omdat je anders niet maximaal 8 gebeurtenissen kunt prioriteren en zelf ook niet in de hand hebt welke gebeurtenissen prioriteit hebben.
10. Facebook advertentie maken: een stappenplan
Met heel veel informatie op zak, duiken we nu de praktijk in. We nemen je stap voor stap mee in het proces van een Facebook advertentie maken. Van campagneniveau tot aan advertentieset niveau en de losse advertenties.
Op campagneniveau
Doelstelling
Hier kies je een doelstelling. De campagne wordt zo geoptimaliseerd voor de actie die jij het belangrijkst vindt. Je kunt een keuze maken uit:
- Bekendheid (awareness)
- Verkeer (traffic)
- Betrokkenheid (engagement)
- App-promotie (app promotion)
- Leads
- Verkoop (sales)
Pagina likes, app-installaties en website klikken kun je instellen als extra focus van de campagne aangezien ze al passen bij het doel: overweging.
Op campagne niveau kun je ook aansturen op meer bereik (dat is je doelstelling), maar een extra focus hebben op likes van de pagina.
Is dit het geval? Dan stuur je alleen op advertentieniveau aan op meer likes. Dit doe je niet over de gehele campagne.
Naam
Naast de doelstelling geef je de campagne ook een naam. Een tip van ons: gebruik over je gehele advertentieaccount dezelfde naamgeving. Jij moet in één oogopslag kunnen zien waar welke campagne over gaat.
Budget
Wanneer je bij het kopje ‘budget en planning’ bent aangekomen, maak je een keuze uit budget per dag of budget per looptijd van de campagne. Je hoeft dit niet per se op het campagneniveau te doen, want het is ook mogelijk om dit bij de advertentieset vast te leggen. Stel je het vast op campagne niveau? Dan verdeelt Facebook het over de advertentiesets.
Planning
Stel in op welke dag of op welk tijdstip de campagnes mogen draaien. Standaard staat deze ingesteld op de hele week en alle tijdstippen. Dit is alleen beschikbaar als je budget op campagneniveau instelt.
Advertentieset niveau
Naam
Net als bij de campagne, is het belangrijk om de advertentieset een duidelijke naam te geven die voor jou een handige structuur heeft. Een campagne heeft vaak meerdere advertentiesets, dus in een oogopslag moet je kunnen zien wat de verschillen zijn per targeting.
De details
Waar je bij de campagne een doelstelling hebt gekozen, maak je deze bij een advertentieset specifieker. Is je doel verkeer? Waar moet de gebruiker dan heen gestuurd worden? Je website, jouw app etc.?
Dynamische advertenties
Wil je dat Facebook je een handje helpt met het maken van een advertentie? Dan kun je op advertentieset niveau de optie ‘dynamische advertenties’ aanvinken (deze staat automatisch uit). Facebook maakt zelf een combinatie van visuals, koppen en sjablonen.
Budget
WIl je liever je budget per advertentieset instellen? Dat kan! Zo heb je meer controle over je budget. Kijk hier goed of je je budget over de looptijd wilt verdelen of dat je een budget per dag instelt.
De plaatsing
Maak een keuze uit:
- Facebook nieuwsoverzicht
- Instagram overzicht
- Facebook Marketplace
- Facebook video overzichten
- Rechterkolom op Facebook
- Instagram explore
- Instagram-winkel
- Postvak-in Messenger
- Overzicht in Facebookgroepen
- Instagram stories
- Facebook stories
- Messenger stories
- Instagram reels
- In-stream video’s op Facebook
- Instagram IGTV
- Facebook zoekresultaten
- Gesponsorde chatberichten
- Audience Network
Je kunt ervoor kiezen om de plaatsing van je ad set automatisch of handmatig te selecteren. Onze tips voor de plaatsing van een ad set:
#1 Begin met automatische plaatsingen. Je kunt zo eenvoudig je budget beheren en je advertenties worden op veel plekken getoond. Laat Facebook bepalen waar je zichtbaar bent.
#2 Selecteer meerdere plekken. Kijk na de leerfase welke plaatsingen het automatisch goed deden en stap over naar handmatige plaatsingen. Kies hier voor diverse mogelijkheden voor het beste resultaat.
#3 Pas de advertentie aan op de plek waar je ze gaat plaatsen. Zorg dat de vormgeving precies past bij de plek waar de advertenties worden getoond.
Optimalisatie
Waarop moeten je advertentiesets geoptimaliseerd worden? Dat kan zijn:
- conversies
- klikken op landingspagina
- klikken op links
- uniek bereik per dag
- weergaven
Doelgroep
Zoals je al kon lezen in hoofdstuk 6 kun je kiezen uit:
- Core audiences
- Custom audiences
- Lookalike audiences
Bij alle drie de opties kun je ervoor kiezen om een nieuwe doelgroep te maken of een oude doelgroep te gebruiken. Bij het samenstellen van je ideale doelgroep geeft Facebook een indicatie van het geschatte dagelijkse bereik weer. Zo kun jij zien of je doelgroep te groot of juist te klein is.
Advertentieniveau
Wanneer je een link in je advertentie plaatst (bijvoorbeeld naar een desbetreffende dienst of landingspagina van de actie), voeg je hier een UTM code aan toe. Deze UTM code maakt de resultaten van je advertentie meetbaar. Je kunt zo in Google Analytics eenvoudig achterhalen welke bezoeken en acties voortkomen uit een klik vanaf de advertentie op Facebook.
Zo stel je een URL-parameter in:
Je vult alle onderstaande vakjes zo duidelijk en gestructureerd mogelijk in. Werk je met meerdere advertenties in de campagne? Zorg dan dat alle URL-parameters op dezelfde manier zijn opgebouwd. Let wel: de URL-parameters zijn hoofdlettergevoelig en we raden je aan om in kleine letters te werken.
Een voorbeeld vind je hieronder:
Campagnebron = facebook
Campagnemiddel = ads (of advertentie)
Campagnenaam: = black friday 2024
campagne inhoud = zwarte jurk
Nu gaan we het hebben over de losse advertenties die vallen onder de advertentiesets. Geef elke losse advertentie ook een overzichtelijke naam. Bij deze stap selecteer je op welke Facebookpagina of Instagram-pagina je gaat adverteren.
Op dit niveau bepaal je de indeling van een advertentie. Je kunt kiezen uit:
- foto
- video
- stories
- carrousel
- messenger
- diavoorstelling
- collectie
Over één van de laatste stappen hebben we het nog niet gehad: hoe je een succesvolle Facebook Ad copy schrijft. Je kunt dus kiezen uit de volgende advertentievormen:
Foto
Deze vorm werkt goed als je (1) meer verkeer wilt sturen naar je website, (2) een snelle advertentie wilt maken, (3) meer mensen in aanraking laten komen met jouw product/dienst. Tips voor een goede foto advertentie:
- Laat klanten zien die jouw product of dienst al gebruiken
- Less is more (als ‘t om tekst gaat dan)
- Focus je op één ding (maak het dus niet te druk)
- Zorg dat alle ads binnen een campagne visueel herkenbaar zijn
- Kies voor kwalitatieve afbeeldingen
- Wissel af met meerdere afbeeldingen voordat je een definitieve afbeelding kiest
Video
Bereik je gebruikers eens via een dynamische video. Dit kan in (1) instream advertenties (tussen de video’s die men al afspeelt), in (2) het overzicht en (3) in de stories. Tips voor video advertenties:
- Kies je voor in-stream video’s? Dan kunnen ze dezelfde uitstraling hebben als tv-reclames
- Maak video’s met foto’s die je al hebt (middels een diavoorstelling, stories, het promoten van een videobericht die je al hebt geplaatst)
Stories
Mensen vinden stories leuk omdat ze (1) authentiek zijn, (2) niet snel vervelen en (3) inclusiever zijn dan andere advertenties. Ze wekken de interesse, zetten aan tot actie en kun je snel in elkaar zetten.
Messenger
De voordelen van adverteren in Facebook Messenger: (1) je bereikt meer mensen, (2) je trekt de aandacht met het nieuwe concept Messenger Stories en (3) je gaat het gesprek aan met je doelgroep.
Carrousel
Laat meer zien met je advertentie! Je kunt tot wel tien afbeeldingen toevoegen aan een enkele advertentie. Je kunt zo al je producten presenteren en gerichte informatie geven per product. Facebook bepaalt de volgorde van de carrousel aan de hand van de prestaties van elke afbeelding. Je kunt voor deze advertentievorm kiezen wanneer:
- je meerdere producten wilt laten zien
- je mensen actief wilt benaderen
- je een proces wilt uitleggen (bijvoorbeeld van jouw nieuwe dienst)
Diavoorstelling
Deze beweegbare advertenties maak je eenvoudig van de video’s en foto’s die je al hebt. Zo kun je met een klein budget al beginnen met het maken van een knallende advertentie. Dit kan gewoon vanaf je telefoon. Werkt vooral goed bij gebruikers die niet zijn gezegend met snel internet. In een diavoorstelling kun je bijvoorbeeld laten zien:
- waarom men met jouw bedrijf moet samenwerken
- welke producten je allemaal hebt
- wat je werkwijze is
- wat het verhaal achter je bedrijf is
Collectie
Maak shoppen nóg makkelijker met deze advertentievorm. De gebruiker kan heel eenvoudig door je producten bladeren in de advertentie. Zo ontdekt hij/zij je merk en kan hij misschien al op hetzelfde moment overgaan tot conversie. De advertentie is opgedeeld in 1 video en 3 afbeeldingen. Zie het maar als een digitale etalage, een lookbook of een manier om klanten te werven.
11. Het Facebook algoritme begrijpen
Alhoewel je een goede advertentie in elkaar kunt zetten, is het toch verstandig om inzicht te hebben in het Facebook algoritme.
Facebook bepaalt namelijk wie, wanneer en hoe vaak een gebruiker jouw posts (en advertenties) te zien krijgen.
Facebook evalueert elke afzonderlijke post, geeft het een score en arrangeert het in de volgorde van interesse van de gebruiker in kwestie.
Dit gebeurt bij elke gebruiker, elke keer wanneer de app opnieuw geladen wordt.
Het algoritme in 2024 gaat als volgt:
#1 Facebook beoordeelt elke post en geeft het een score aan de hand van een aantal ranking factoren. Denk aan hoe recent een post is, wat voor een type post het is, etc.
#2 Elke post waar de gebruiker waarschijnlijk geen interesse in heeft (aan de hand van eerder gedrag op het medium) wordt niet getoond in de feed. Clickbait, fake news en content waar ze expliciet bij hebben aangegeven dat ze het niet willen zien, wordt ook niet in de feed van de gebruiker in kwestie getoond
#3 De overgebleven posts worden gerankt op een persoonlijker niveau. Denk bijvoorbeeld dat de kans groter is dat Lisa een video gaat bekijken uit haar boekenclubje op Facebook en dat de kans bijna 95% is dat ze een foto zal liken van haar zus.
#4 Facebook zorgt voor variatie in de posts zodat Lisa in dit geval meer te zien krijgt dan de foto’s van haar zus en video’s uit haar boekenclub. Deze posts worden gebaseerd op eerder gedrag van Lisa op de app.
Belangrijke factoren om hoger in een Facebook feed te komen zijn dus:
- Relatie met de doelgroep (aan de hand van interactie)
- Content type (welke content werkt het beste bij de doelgroep?)
- Populariteit (hoe populair is een post bij je doelgroep. Deelacties zijn hier een belangrijke indicator)
- Actualiteit (wanneer is de post geplaatst? Hoe nieuwer, hoe beter)
12. Wekelijks Facebook Ads optimalisatie
Door te optimaliseren kun jij het beste uit je Facebook Ads halen. We geven je vier handige tips voor Facebook Ads optimalisatie:
Tip #1: test meerdere afbeeldingen/video’s
Maak binnen een campagne meerdere advertenties met verschillende afbeeldingen of video’s. Eén met een persoon bijvoorbeeld en één met alleen product. Zo weet je na een week direct wat beter werkt.
Tip #2: experimenteer met CTA
Een advertentie is niet compleet zonder CTA. Je wilt immers dat de Facebook gebruiker over gaat tot actie. Dit kan niet zonder een CTA. Wissel in de boodschap, de vormgeving en de daadwerkelijke copy. Leg de resultaten naast elkaar (A/B testen) en ontdek welke CTA het beste werkt. Experimenteer ook met de primaire teksten voor optimaal resultaat.
Tip #3: ga aan de slag met verschillende biedstrategieën
Ook hier geldt weer: zonder het te testen weet je niet welke strategie het beste werkt voor jouw doelen. Laat twee campagnes naast elkaar lopen in een week met verschillende biedstrategieën om te achterhalen welke het meest effectief is. Deze stap is voor alle ondernemers die al eerder hebben gewerkt met Facebook adverteren. Deze gevorderden kunnen zo hun campagnes naar een hoger niveau tillen.
Tip #4: klik door alle campagnes heen
Kijk per campagnedoelstelling naar de belangrijke KPI's. Kost een klik niet te veel? Is de CTR wel goed bij een verkeer campagne? Levert het wel goed uit? Is de frequentie te hoog? Zijn de kosten per conversie te hoog? Check dit goed om je campagnes te optimaliseren.
Tip #5: maak gebruik van de segmentenkolom van Facebook
Maak gebruik van de segmenten kolom van Facebook om dieper op de data in te duiken om betere conclusies te trekken.
13. Het laatste nieuws omtrent Facebook Ads
In oktober 2021 kondigde Facebook aan dat ze willen beginnen met het experimenteren met minder doelen.
Het gaat in de toekomst er zo uit zien:
Bij ‘Conversion Location’ selecteer waar je wilt dat er conversie plaatsvindt. Bijvoorbeeld via het genereren van leads door een contactformulier in te vullen. De locatie is dan in Messenger, en de gewenste actie (het Conversion Event) is het invullen van het contactformulier.
Bij sommige ‘Conversion Locations’ heb je meerdere ‘Conversion Events’. Is je doel van je leads campagne ervoor zorgen dat er meer mensen in aanraking komen met jouw bedrijf? Dan is je website de ‘Conversion Location’ en is contact je ‘Conversion Event’. Maar je kunt ook kiezen uit leads, een contactformulier invullen en een afspraak maken.
Dit is dus straks anders dan je gewend bent. Gelukkig voor jou is er niks veranderd aan het bijhouden van de resultaten.
14. Conclusie
Je weet nu alles over Facebook adverteren in 2024. We nemen de belangrijkste nog even kort met je door.
In dit artikel heb je geleerd:
- wat Facebook Advertising is.
- waarom facebook advertenties interessant zijn voor jouw bedrijf (beste ROAS, beginnen met een klein budget, heel groot publiek bereiken).
- dat een Facebook advertentie is opgebouwd uit een campagne, meerdere ad sets en daaronder bijpassende advertenties.
- dat je verschillende doelstellingen hebt: chatberichten, betrokkenheid, leads genereren, merkbekendheid, bereik, conversie, app-installaties, videoweergaven, verkeer, verkopen uit catalogus en winkelbezoeken.
- waar je advertenties kunt plaatsen (feed, stories, in-stream video’s, messenger, zoekresultaten, instant articles en audience network, in de rechter side bar, Instagram explore page, Facebook Marketplace, Messenger stories).
- dat je qua doelgroep kunt kiezen voor Core audiences, Custom audiences en Lookalike audiences.
- hoe de Facebook veiling werkt met de verschillende biedsystemen.
- dat je bij een groot bereik (en budget) ook kunt kiezen voor de optie Bereik & Frequentie.
- hoe je Facebook advertenties kunt inzetten bij elke fase van de funnel (volgens het AIDA systeem).
- hoe je Facebook Pixel installeert op je website.
- hoe je stap voor stap een advertentie op kunt zetten.
- hoe het Facebook algoritme in elkaar zit.
- waar je rekening mee moet houden wanneer je advertenties gaat optimaliseren (mobiel vs. desktop, meerdere afbeeldingen testen, CTA en gebruik maken van meerdere biedstrategieën).
We zijn benieuwd of je nu direct aan de slag wilt gaan met Facebook adverteren. Welke advertentie ga jij als eerste maken? Laat het ons weten in de reacties. We hebben ook artikelen geschreven over andere kanalen voor social media adverteren, zoals TikTok adverteren, Snapchat adverteren en YouTube adverteren.
Ben je benieuwd naar wat wij verder voor je kunnen betekenen als online marketing bureau in Amsterdam? Neem dan contact met ons op of vraag een gratis analyse aan.
Advies over jouw Facebook strategie?
- Een gratis analyse t.w.v. 4 tot 6 uur werk
- Heldere Facebook strategie op maat
- 87% van de bedrijven die we analyseren loopt omzet mis