Brandfirm logo
NL EN
Thu Nguyen

"Ik daag mezelf uit door doelen van klanten te overtreffen en nieuwe diensten uit te rollen."

In gesprek met Thu Nguyen

Lees verder

Thu begon in februari 2018 met haar stage bij Brandfirm in het Ads-team. Na haar stage bleef ze als Ads-specialist en leerde ze alle facetten van Google Ads. Inmiddels is ze gespecialiseerd in social ads en blijft ze zichzelf hier constant weer in uitdagen.

Hoe ziet een werkdag er voor jou uit? 

Iedere dag start met een huddle, waarin we gezellig kletsen met het team over ons weekend of de avond ervoor. Daarna bespreken we onze planning voor die dag. Iedere week maak ik een weekplanning, dus ik weet precies wat ik ga doen. In mijn planning houd ik ook altijd wat blokken open, zodat ik mensen kan helpen waar nodig. Na de huddle begin ik met m’n mailbox en pak ik actiepunten op. Daarna duik ik in mijn geplande werkzaamheden voor die dag, dan kunnen analyses, optimalisaties of nieuwe campagnes zijn. De rest van de dag verschilt natuurlijk van dag tot dag, maar vaak heb ik wel interne calls om te sparren met het projectteam over een klant of heb ik meetings met de klant erbij.

Door Corona hebben we in het Ads-team ook samenwerksessies geïntroduceerd. We bellen digitaal met het team in en werken door. Als we ergens tegenaan lopen, kunnen we dat direct digitaal met elkaar bespreken. En je voelt je ook wat minder alleen thuis.

Jordy, Thu, Yannick en Leila

Wat is je leukste herinnering bij Brandfirm?

Natuurlijk Bali! Tijdens zo’n workation leer je je collega’s pas echt kennen. Daar kan ik echt van genieten. De hele vibe tijdens zo’n werkvakantie is zo leuk en gezellig. We maken zoveel mooie herinneringen met elkaar en dat brengt ons dichtbij elkaar.

Vaak hoor ik mensen zeggen: “Ik zou echt niet een maand met collega’s op Bali kunnen zitten.” Maar ik vind het juist geweldig!

Wat heeft je het meest verrast bij Brandfirm?

De bedrijfscultuur! Voordat ik bij Brandfirm kwam, had ik altijd het idee dat werken bij een bedrijf heel formeel zou zijn. Niets was minder waar! Vanaf mijn eerste stagedag voelde het heel fijn, omdat iedereen zo open is. Er is geen hiërarchie en je kan gewoon een biertje drinken met de directie, zonder dat het ongemakkelijk is.

"We stimuleren elkaar om samen te groeien, in plaats van alleen de klant. Samen groei je toch het hardst."

Hoe werk je samen met klanten?

We werken echt mét de klant, want zij weten waar ze naartoe willen en wij weten de weg. Vanaf de start kijken we naar wat de klant van ons verwacht, maar bespreken we ook wat we van hen verwachten. Vanuit daar bepalen we de strategie. Hiervoor is de input van een klant heel belangrijk. Natuurlijk weten wij de data, maar de klant kent zijn of haar product of dienst het beste. Vanuit de strategie hebben we iedere twee weken meetings. Regelmatig zetten we de klant ook aan het werk. Zoals je leest, is het echt een samenwerking. We stimuleren elkaar om samen te groeien, in plaats van alleen de klant. Samen groei je toch het hardst.

Je werkt nu 4 jaar bij ons, hoe blijf je uitdaging vinden?

Door de uitdaging in iedere klant te zoeken. Door doelen van klanten te overtreffen en nieuwe diensten uit te rollen. Ik ben begonnen als Ads-specialist, waarbij ik me vooral op Google Ads focuste. Inmiddels heb ik mezelf social ads aangeleerd en probeer ik steeds meer nieuwe kanalen uit, zoals TikTok, Spotify en Snapchat. Het liefst zou ik alle kanalen voor mijn klanten willen inzetten!

Solliciteer direct

We helpen je graag verder.

Upload

Wil jij ook verder komen met je carrière?

Bart

"Kom verder: staat bij ons niet alleen voor de groei van klanten, maar ook voor jouw persoonlijke groei."