Brandfirm logo
NL EN
Soapoli
E-commerce Case

“Brandfirm heeft goed geluisterd in hoe wij de markt en onze positie daarin zien. Dit heeft zich zeer goed vertaald in de site en de resultaten die zij geboekt hebben. ”

In gesprek met Marlous Lasschuyt-Ratten - Soapoli-online.nl

Lees verder

Soapoli-online.nl

  • Een totale omzetgroei van 13,43%
  • 92,85% meer sessies vergeleken met vorig jaar
  • 33,34% toename in klikken via organisch verkeer in vergelijking met vorig jaar
  • Gemiddelde CTR groei via organisch verkeer van 3,2% naar 4,1%
  • 137,99% groei in top 3 posities

Hoe lang is het bedrijf al klant?

Sinds juni 2022.

Samen gegroeid

  • Het aandeel van organisch verkeer naar de website van Soapoli-online steeg aanzienlijk in Nederland.
  • Succesvolle (online) productlanceringen.
  • Meer dan 100 SEO-teksten geschreven, resulterend in top-3 posities in Google.
  • Gebruik van diverse relevante advertentieplatformen strategie voor maximale impact.
  • Lokale strategie met apotheken om lokaal sterker aanwezig te zijn.

Uitdaging van het project

In een snel digitaliserende markt met nieuwe concurrenten, kreeg Soapoli-online te maken met steeds meer online uitdagingen én kansen. Soapoli-online was eerder een van de weinige online aanbieders van soa testpakketten. Met deze nieuwe uitdagingen en kansen was het niet alleen belangrijk dat Soapoli-online de positie als een van de grootste spelers behoudt, maar ook alle marketingkanalen een extra boost te geven.

Aanpak op het project

We zijn begonnen met basisoptimalisaties voor SEO, Content, CRO en Ads om een goede basis te leggen voor de toekomst. Met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek hebben we een richting weten te bepalen voor alle toegepaste skills op het project en de website in top staat gebracht. CRO heeft bijgedragen door alle quick-wins door te voeren.

Naarmate de samenwerking vorderde hebben we complexere vraagstukken opgepakt binnen het interne projectteam. Dit heeft gezorgd voor verdere groei en optimalisatie.

Resultaat van het project

In een uitdagende markt waar we moesten balanceren tussen de regels van Google over gezondheidszorg én een groeiende concurrentie, hebben we toch een aanzienlijk sterke groei gerealiseerd voor Soapoli-online. Websitebezoekers profiteren van een verbeterde gebruikerservaring op de website, we hebben meerdere succesvolle campagnes gelanceerd en staan op nummer 1 voor zeer relevante zoekwoorden nadat Soapoli-online koos om SEO uit te besteden aan onze experts. Dit alles heeft gezorgd voor een vergrote zichtbaarheid en bereik voor Soapoli-online. En dat in combinatie met een super fijne samenwerking, zo beaamt ook Soapoli-online: “Het fijne aan onze samenwerking vind ik dat we een eigen team aan specialisten hebben waar we heel snel mee kunnen schakelen. ”.