“Goed werk afgelopen jaar! Prachtig wat we bereikt hebben. En toch hebben we nog altijd honger!”
In gesprek met Haye Jaarsma
Lees verderToegepaste skills
Highlights van de samenwerking
- 40% groei in verkeer over alle kanalen y.o.y.
- 50% groei in offerte-aanvragen y.o.y.
- Conversiepercentage laten groeien van 0,64% naar 3%
- 87,50% stijging van zoekwoorden in de top-3
- 257% stijging in paid search conversies door Google Ads
Hoe lang is het bedrijf al klant?
Sinds december 2022.
Samen gegroeid
We hebben samen de website migratietraject doorgelopen en ervoor gezorgd dat de impact van de migratie werd geminimaliseerd.
Het verbeteren van de doorstroom van particuliere leads naar laadpaal aanvraag.
Het vergroten van de online vindbaarheid in Search.
De uitbreiding naar de zakelijke markt. Door de zakelijke markt in kaart te brengen, de website hierop in te richten en de zakelijke doelgroep vervolgens aan te trekken via push- en pull marketing.
Uitdaging van het project
Laadpunt Nederland opereert in een snelgroeiende en daarmee ook zwaar concurrerende markt: die van laadpalen voor zowel particulieren als bedrijven. De oude website sloot niet meer aan bij het bedrijf en moest vernieuwd worden.
Het was essentieel om de migratie naar wederom een nieuwe website en de livegang van een nieuwe website goed te laten verlopen vanuit SEO oogpunt: zij kozen voor het uitbesteden van de SEO-migratie.
Daarnaast wilden we de doelgroepen goed leren kennen om met één website zowel een zakelijke als een particuliere doelgroep te bedienen. Daarbij verdienden ook de advertentiecampagnes en websiteteksten een conversiegerichte optimalisatie.
Aanpak op het project
Na livegang van de website werden de online groeidoelen bepaald. Vervolgens is in kaart gebracht waar voor de rest van het jaar de grootste groei-kansen lagen. Waarbij de combinatie van SEO, content en Ads voor het vergroten van het maandelijkse verkeer werd vermenigvuldigd door optimalisaties aan de offerte-flows voor zowel particulier als zakelijk.
Als team hebben we onze schouders eronder gezet om samen met deze punten aan de slag te gaan richting de livegang van de nieuwe website. Met succes: bij Laadpunt Nederland hebben we al het vertrouwen gekregen en mogen wij zonder veel overleg onze expertise inzetten. Per specialisme zag dit er als volgt uit:
Strategie: Inzicht geven in de doelgroep om de nieuwe website aan te laten sluiten op de behoeftes van de doelgroep. Door middel van data-analyse kansen signaleren en daarop met de juiste middelen en kanalen groei realiseren.
Technische SEO, begeleiden migratie vanuit SEO en in beeld brengen van organische groeipotentie was het hoofddoel bij het Technische SEO uitbesteden.
Google Advertising met juiste Content Tone of Voice op iedere plek in de funnel.
Het uitbesteden van SEO copywriting, nieuwe merkidentiteit voor over gehele website, nieuwsblogs vullen én fotografie.
CRO websitebreed, met een grote focus op het verbeteren van het begeleiden van bezoekers in het offerteproces.
Resultaat van het project
Vanaf moment één zijn we betrokken geweest bij het website-traject. Dit hebben we samen uitgerold met Laadpunt en de development partij.
Vervolgens stond er een fundament waar we op konden gaan bouwen. In het verleden scoorde Laadpunt al redelijk, met het nieuwe fundament konden we ons focussen op het versnellen van de groei. Door zowel de particuliere als de zakelijke markt te onderzoeken, de doelgroepen in kaart te brengen en te begrijpen hoe de doelgroep zich door de markt beweegt, konden we met een omni-channel strategie de verschillende doelgroepen bereiken, aantrekken en overtuigen om een aanvraag te doen bij Laadpunt.nl.
De strategie heeft geleid tot een flinke groei in particuliere lead-aantallen, wat het weer mogelijk maakt om te investeren in de zakelijke markt en daar verder uit te breiden.
Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.
"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."
Neem contact met ons op
We helpen je graag verder.