Brandfirm logo
NL EN
Case jessyatsea
E-commerce Case

Brandfirm kan worden omschreven als een getalenteerde groep professionals die tot het uiterste gaat om marketingdoelen te bereiken. Waarbij kwaliteit, maar ook plezier hoog in het vaandel staat.

In gesprek met Jessy - Eigenaar JessyAtSea

Lees verder

JessyAtSea

  • 541% groei in omzet in vergelijking met met vorig jaar
  • 47.8% stijging in e-mailabonnees sinds de start van de samenwerking
  • ROAS van 3,67% voor Google Ads
  • Aantal top 3 posities steeg sinds de start van de samenwerking met 186%
  • Het organisch verkeer is sinds onze samenwerking met 257% gestegen

Hoe lang is het bedrijf al klant?

Sinds januari 2023

Toegepaste skills

Strategie, SEO, Content, E-mail, klantloyaliteit en Ads

Samen gegroeid

  • We hebben ervoor gezorgd dat JessyAtSea marktleider is geworden op wax stempels, met verbeterde zichtbaarheid en een geoptimaliseerde klantreis.

  • We zijn aan de slag gegaan met de eerste stappen van internationale uitbreiding in Duitsland. Hierbij zijn we betrokken geweest bij het hele traject, van marktonderzoek tot het aanpassen van de strategie aan lokale zoekintenties en -behoeften. Dit heeft geleid tot een groei in verkeer en omzet.

  • We hebben inschrijfpunten op de website toegevoegd, wat heeft geresulteerd in 47.8% meer e-mailabonnees.

  • Goed ingerichte e-mail automations zorgen vervolgens voor een aanzienlijke verbetering van de klantretentie.

  • Daarnaast kozen ze ervoor om hun loyaliteitsprogramma uit te besteden aan onze experts. Hierbij is in samenwerking met Piggy een creatief loyaliteitsprogramma opgezet, wat de klantbetrokkenheid verder heeft vergroot en de klantretentie verbeterd.

Uitdaging van het project

JessyAtSea is een toonaangevende speler op het gebied van wax zegels en stempels in Nederland, maar had uitdagingen op het gebied van naamsbekendheid, zichtbaarheid en internationale expansie. Daarnaast was er behoefte aan een gestructureerde aanpak voor het duurzaam laten groeien van het bedrijf door de inzet van online marketing.

Aanpak op het project

Onze aanpak begon met een uitgebreide analyse van de huidige marktpositie van JessyAtSea en de identificatie van groeimogelijkheden. We hebben een gedetailleerd zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en nieuwe contentpagina’s gecreëerd die gericht zijn op non-branded zoekwoorden. Dit heeft geholpen om de organische zichtbaarheid te verbeteren en de afhankelijkheid van betaalde kanalen te verminderen.

Daarnaast hebben we een uitgebreide e-mailmarketingcampagne opgezet om de klantbetrokkenheid te vergroten en terugkerende aankopen te stimuleren. Door gerichte advertenties en optimalisatie van de klantreis hebben we de conversieratio verbeterd en de omzet verhoogd. Ook hebben we een loyaliteitsprogramma ontwikkeld om klantloyaliteit te bevorderen en de waarde per klant te verhogen.

Ook jouw zoekwoordenonderzoek uitbesteden of een bureau wat aan de slag gaat zodra jij advertising uitbesteedt? Ontdek per skill hoe wij jou net als JessyAtSea laten groeien!

Resultaat van het project

We hebben een groei gerealiseerd in alle markten waar we ons momenteel op richten (Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).

Door eerst te zorgen dat er een fundament is in de marketingaanpak, hebben we gezorgd dat JessyAtSea een stabiele basis heeft om vervolgens versnellend en duurzaam te groeien. Door jaar op jaar mooie resultaten te realiseren blijven we prettig met elkaar samenwerken met steeds een nieuwe stip op de horizon.

Door onze gezamenlijke inspanningen is JessyAtSea nu beter zichtbaar in de hele customer journey. Zowel op social kanalen is JessyAtSea zichtbaar onder de doelgroep, in zoekmachines op relevante non-branded zoekwoorden en hebben ze een sterkere positie in de Europese markt. We blijven samenwerken om verdere internationale expansie te realiseren en de marketingmix te optimaliseren voor blijvend succes.

Zo groeide Jessy’s droom uit van een hobbyproject tot een fulltime baan. Dat is toch te gek?!